Telefon +48 727 903 392

Email Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Właściwości stolarki okiennej

samochódEfektywność - pod tym pojęciem kryją się określone korzyści dla użytkownika (np. ogrzewanie domu) uzyskane przy jak najniższym zużyciu energii. Efektywne wykorzystanie energii i redukcja strat energii, dzięki skutecznej izolacji cieplnej, oznaczają docelowo zmniejszenie wydatkowanej energii. Oznacza to również ochronę środowiska, redukcję emisji szkodliwych gazów cieplarnianych i uzyskanie  oszczędności finansowych. Im bardziej efektywne energetycznie są okna, tym mniej zużywa się energii i więcej pieniędzy zostaje w kieszeni użytkownika.

Izolacyjność akustyczna - nadmierny hałas wpływa nie tylko na komfort mieszkania, ale może również zagrażać zdrowiu. Okna powinny, więc skutecznie chronić przed hałasem z zewnątrz. Zdolność tłumienia hałasu przez okno jest zależna nie tylko od zastosowanych do jego budowy profili, ale przede wszystkim od izolacyjności oszklenia. W celu określania charakterystyki dźwiękowej danego elementu stosuje się tzw. wskaźnik ważony izolacyjności akustycznej, oznaczany jako "Rw". Im wartość Rw jest większa, tym lepsze będzie tłumienie hałasu. Przykładowo w budynkach położonych przy autostradach zaleca się okna o współczynniku Rw 45-49 dB.

Izolacyjność cieplna - im większa powierzchnia okna, tym więcej światła w domu. Wiąże się to jednak z ryzykiem znacznych strat ciepła. Od precyzyjnego doboru profilu okiennego zależy jak duże, a w zasadzie powinno się powiedzieć jak małe, będą to straty. Badania dowodzą, że prawie 40% ciepła w naszych domach wypromieniowuje przez okna. Aby maksymalnie ograniczyć te straty okno powinno być wykonane z profili PCV o niskim współczynniku przenikania ciepła i dodatkowo wyposażone w szyby zespolone, dwukomorowe wykonane ze szkła niskoemisyjnego. Obecnie przyjętą normą jakościową jest stosowanie szyb o współczynniku przenikania ciepła Ug=1,0/m2K. Budowa takiego pakietu to dwie szyby typu float i termofloat zespolone ze sobą ramką dystansową. W przestrzeni międzyszybowej znajduje się gaz szlachetny argon.